Innbakte pølser - med ferdig pizzadeig

26.09.2019

Jeg er stor fan av å bake pizzadeigen selv. Men noen dager er det gull å kunne ty til lettvinte løsninger der resultatet likevel blir bra. I dag fant jeg Nå pizzadeig XXL på tilbud, og med turdag på skolebarna i morgen og pjusk form hos meg, ble det laget disse i en fei. 


  • 1 XL Nå pizzadeig
  • 1 pk (6 stk) baconpølse med ost eller annen pølse
  • Gulost i skiver

  • Egg til pensling
  • parmesan
  • pizzakrydder
  • smårettsbacon  (kan droppes)
  • La pizzadeigen hvile litt i romtemp, sammenrullet
  • Del pølsene i to
  • Kutt pizzadeigen i 12 mens den fortsatt er sammenrullet og har papiret på.
  • Ha en skive ost rundt hver pølsebit. 
  • Rull deigen rundt pølsen mens du samtidig tar av papiret som var på pizzadeigen
  • Legg på bakepapirkledd stekebrett
  • Pensle med sammenvispet egg, dryss over parmesan og pizzakrydder. Jeg tok også smårettsbacon på noen.
  • 220 grader - 13 min

Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang