Ostekake med lakris

21.09.2019

Magisk gode ostekaker med lakris og karamell. 


Jeg har ikke nøyaktig oppskrift på hvordan jeg lager bunnen, men jeg finknuser en pakke bixitkjeks. Så tar jeg litt smør og sukker i pannen til det blir en karamell, og steker kjekssmulene i dette til det er sprøtt og digg. Når jeg er fornøyd med konsistensen tar jeg det av platen og blander i 1 ss fine lakrispulver fra Johan Bulow. 


  • 1 kremfløte
  • 170  gram melis
  • 1 ts vaniljesukker
  • 1 philadelfiaost 

Pisk krem av kremfløte, melis og vaniljesukker. 
Skru ned hastigheten noe og tilsett osten. 

Dander lagvis kjeks, ostekrem og pynt med salt lakrissaus fra Johan Bulow, litt av kjeksen eller friske bær. 


Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang