Lakris i maten

22.09.2019

Jeg synes det er så gøy å bruke lakris i maten! Jeg fikk en softis en gang, hvor de hadde brukt salt lakrissaus fra Johan Bulow. Det er den beste softisen jeg har smakt, og den inspirerte meg til å lage denne ostekaken med lakris, som for øvrig er knallgod!

Produktene jeg bruker i matlaging er fra Johan Bulow. Jeg har ikke prøvd mange andre merker, men er veldig fornøyd med disse. Jeg liker ikke så godt hvis lakrisen smaker mer salmiakk, eller hvis det smaker melete eller har en annen bismak.

Disse bruker jeg i alle fall, og er veldig fornøyd.

Fine bruker jeg i smoothies, i kaker, i cookies, i kremer osv. Veldig finmalt og blander seg fint inn, som mel.

Raw bruker jeg til å risle over kaken, som både pynt og smak. Den gir en ekstra kraftig smak av ren lakris, uten at man trenger å blande det inn i kremen.

Salty bruker jeg over is, softis, søte kremer, ostekaker osv.

Sweet bruker jeg til å lage lakrismelk (istedet for sjokolademelk...) og i smoothier, shaker osv der jeg ønsker en lakrissmak.

Kjøpes i deliaktessebutikker, i Mathallen eller på nettet.

Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang