App-anbefaling: PictureThis

19.09.2019

Da vi kjøpte dette huset, var det mye pga den store hagen med frukttrær og en del andre busker. Noen lett gjenkjennelige og noen som jeg ikke ante hva var. Noen av de blomstrer heller ikke, så vi var nære ved å bare fjerne de. Heldigvis fikk jeg et tips om en app som gjenkjenner planter!

Appen PictureThis gjenkjenner planter både i hagen og innendørs, og på grunn av den appen skjønte jeg at vi hadde både duftskjærsmin og fagerbusk i hagen vår. De har ikke blomstret på de to somrene vi har bodd her, men forhåpentligvis gjør de det om noen år. Begge er helt nydelige når de blomstrer, så jeg vil heller vente og se om de blomstrer enn å bare hugge de ned ...

I app-store laster du ned appen PictureThis. Du får noen gratisrunder, men jeg har oppgradert til premium, siden jeg er helt lost når det gjelder planter. Ta bilde av blomst eller blad og last opp i appen. Du får svar umiddelbart om hva planten heter. Jeg googler så navnet om hva det blir på norsk. Noen ganger får du flere alternativer, så da må du google og se hva som passer for din plante, eller prøve flere bilder fra andre vinkler. Du får i alle fall god hjelp til å finne ut hva planten din heter.

Jeg plantet en del urter i kjøkkenhagen, men når det hadde gått en stund så var det ikke alle urtene jeg klarte å skilne fra hverandre (spesielt ikke når de blomstret...). Da var PictureThis helt gull å ha.

Under ser du hvordan svarene blir i appen, opptil flere navn man kan google.

Genialt spør du meg :)

Lag din egen hjemmeside gratis! Denne nettsiden ble laget med Webnode. Lag din egen nettside gratis i dag! Kom i gang